NOAH'S ARK - L'Arche de Noé

 

 THE MAIN THREAD FOR OUR INTELLECTUAL OUTPUTS - LE FIL ROUGE DU PROJET 

NeskaB WEB

 

Un film de science-fiction devrait être l'aboutissement logique des réflexions et de l'appropriation de l'outil video par les élèves

Find here an article, wich was published in the local newspaper for the public inauguration in France of our transnational movie project - and read further some instructions to make all the students think about the tasks to do. First, finding and publishing some ideas then doing an international brain storming to choose (in Dobrich C3 short-term exchange) a beginning scene for the film.


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PLAN DE TRAVAIL / COWORKING SCHEDULE TIMETABLE

proposé par le Coordinateur International dès le premier trimestre de l'année scolaire 2018-2019 (année 2) formalisé et adopté par les porteurs de projet à l'occasion du Check Point n°4 et publié lors de l'entrée dans le troisième temps pédagogique des élèves (phase de Transfert et Production) pour préparer C3 puis le séminaire de bascule du premier Agenda commun (Etudes et Investigation, années scolaires 1 et 2) vers le second Agenda (Imagination et Anticipation, année scolaire n°3)

retrouvez: le Monitoring du projet et sa périodisation (<< cliquez svp) dans NOTRE BUREAU EUROPEEN NBE+

PROJET DE CONSIGNES POUR LA PRODUCTION DU FILM ATTENDU EN ANNEE 3 / MOVIE MAKING INSTRUCTIONS: in first, a cinema contest from February to April, 2019 (imagine a space travel to an exoplanet to save both Mankind and Animals in the future and write the first scene of the E+A (Noah) last common intellectual output, a film focused on the new Noah's Ark odyssey.

I - REMINDER / RAPPELS

Le pitch est une phrase généralement utilisée pour vendre l’idée d’un film à une maison de production. Il s’agit donc d’une phrase qui résume le projet, le pitch indique généralement le genre du film et l’intrigue principale.

Par exemple (texte un peu plus long que ne l'est d'ordinaire un pitch): Nous sommes en 2078 et l'Europe prévoit d'envoyer dans l'espace une nef, appelée "L'arche de Noé" susceptible d'emmener toute une population pour coloniser une exoplanète. Le futur équipage, constitué de quelques centaines d'adolescents venus du continent tout entier, reçoit une éducation spéciale à l'Académie (une école située à Saint-Jean-de-Luz) et prépare la sélection des animaux et la formation à l'entretien des milieux artificiels indispensables pour réaliser l'entreprise...

The pitch is a phrase commonly used to sell the idea of ​​a movie to a production house. So this is a sentence that summarizes the project, the pitch usually indicates the genre of the film and the main plot. For example (a bit longer than a single phrase): We are in 2078 and Europe plans to send in space a nave, called "The Ark" likely to take a whole population to colonize an exoplanet. The future crew, made up of a few hundred teenagers from all over the continent, receives a special education at the Academy (a school located in Saint-Jean-de-Luz) and prepares the selection of animals and the maintenance of artificial environments. essential to realize the company .

Un traitement est l’étape qui précède le scénario ; il s'agit d'un texte qui donne le contexte du film et l’identité du protagoniste ainsi que son objectif et développe une narration avec un début un milieu et une fin. Tous les personnages secondaires sont présents dans le traitement, l’antagoniste est identifié et l’objectif est clairement atteint ou non. 
Les dernières étapes sont le scénario, qui anticipe le découpage final (plan par plan) proprement dit, lequel pourra être légérement différent de ce qui était prévu en raison des impératifs techniques de la production. On appelle par ailleurs  synopsis un résumé très synthétique et non dialogué du scénario.
A treatment is the stage that precedes the scenario, it gives the context of the film and the identity of the protagonist as well as its objective and develops a narrative with a beginning a middle and an end. All secondary characters are present in the treatment, the antagonist is identified and the goal is clearly achieved or not.The next steps are the scenario, which anticipates the division (plan by plane) itself, which will be different from what was planned for technical requirements. A synopsis is a very synthetic and non-dialogical summary of the scenario. 
 

II - DEADLINES ET PROPOSITION DE TRAVAIL from now to april, 2019
 
ATELIER TRANSATIONAL EN LIGNE
1/ Fournir un  pitch et écrire la première scène du film telle que vous la voyez, pour le 30 avril au plus tard. Insérez votre proposition dans un billet qui sera publié dans la rubrique CARTE BLANCHE. Il faudra fournir une version en Français (ou dans la langue de votre école) et sa traduction en AnglaisProvide a pitch and write the first scene of the film as you see it, by April 30 at the latest. Insert your proposal in a post that will be published in the CARTE BLANCHE section. It will be necessary to provide a version in your natural language (or in the official language in your school) and a translation into English.
The pitch size: Ten lines at the most ! First scene : between 1 and 3 pages.
Ne faites pas trop long svp. Le pitch ne doit pas dépasser une dizaine de lignes, la scène doit  faire deux (à trois) pages tout au plus. Vous pourrez si vous le désirez écrire une seconde scène ou davantage, faire une présentation de vos personnages et les publier dans le Twinspace Forum NATURE+CULTURE. Mais les textes destinés à participer au concours doivent respecter impérativement le format demandé et être édité au fur et  à mesure de leur production sur ce site E+A (Noah) dans la rubrique "Carte Blanche" (un identifiant et un mot de passe ont été donnés pour chaque pays). Merci d'identifier le ou les auteurs.
Please you to respect the instructions and to post your drafts here in the CARTE BLANCHE section. If you want write more than only one scene or if it seems youinteresting to add comments about characters or ideas you have it's posible to publish its in our Twinspace Forum NATURE+CULTURE. But only productions conforming to the instructions will be allowed to compete.
FIRST PHASE
voir les projets soumis par les écoles dans les billets postés dans cette même rubrique du website NOAH / drafts made in partner schools were posted in THE ARK section
 
ATELIER TRANSNATIONAL LORS DE C3 (Short-term exchange C3 Workshop, carried out as a training activity)
2/ Sélectionner la meilleure proposition. A la suite d'un vote (si les projets sont trop nombreux) les élèves participant au voyage d'étude à Dobrich consitueront le Jury qui décidera définitivement, en mai, de la narration à développer. Select the best proposal. Following a vote (if there are too many projects) the students participating in the study trip to Dobrich will constitute the Jury which will definitively decide, in April, which narrative to develop.
SECOND PHASE.
C'est le projet FR1 qui a été retenu par les élèves réunis à Dobrich / FR1 draft won the contest: it was said RO1 coud be used as a lead for a second scene writing
(the video presented by Portugal could be used in the movie credits)
 
TRAVAIL DE COOPERATION IMPLANTE A LA RENTREE 2019 (a TCA implemented as soon as pupils come back to school in september, 2019)
ouverture d'un espace de travail coopératif en ligne après R3 / a collaborative workspace was open after C3 using FORUM NATURE+CULTURE Twinspace
3/ Rédiger un traitement durant l'été ou en Automne et le mettre en ligne pour le 1er octobre au plus tard (meeting R4 de validation par les professeurs en Roumanie).Write a treatment during the summer or autumn and put it online by 1st of October at the latest (meeting R4: validation by professors in Romania).
THIRD PHASE
 
POURSUITE ET AJUSTEMENT DU TRAVAIL D'ECRITURE APRES VALIDATION PAR LES PROFESSEURS (TCA to be followed)
l'écriture du film et la préparation du tournage se poursuivent à distance via le Twinspace puis constituent l'essentiel des activités menées à Alcochete (online actvities and C4 exchange)
4/ Rédiger le scénario à partir de Novembre (Voyage d'étude C4 au Portugal). Write the scenario from November (C4 study trip to Portugal)
FOURTH PHASE
Présentation du Développement retenu aux élèves courant Décembre, travail d'écriture du scénario à partir de janvier.

 
III - FINAL PHASE IN FRANCE (C5)
 
PRODUCTION :
Tournage lors du voyage d'étude C5 en France (Avril)
POST-PRODUCTION: entre Avril et Juin en France
Projection publique et médiatisation du partenariat au Portugal (Juin)
 
Nos experts : Pauline Laplace et la maison de Production "L'argent". Louis Fabriès, Enno Devillers-Pena.
RAPPEL : BUTS, CONTRÔLE QUALITE ET CALENDRIER DU PROJET DANS "NOTRE BUREAU ERASMUS+" LE WEBSITE DU LYCEE RAVEL DEDIE AUX PROJETS EUROPEENS
 

 Fake sound about a real evidence... of what ?

 

A PROJECT FOR first Scene Contest FR1

We are in 2078 and Europe plans to send in space a nave, called "The Ark" likely to take a whole population to colonize an exoplanet. The future crew, made up of a few hundred teenagers from all over the continent, receives a special education at the Noah Academy (a school located in Saint-Jean-de-Luz) and prepares the selection of animals and the maintenance of artificial environments. essential to realize the plan

SCENE I - LE BRUIT : Noise - First Scene

Vue de la mer par les yeux des protagonistes (face à la plage depuis la Pergola). Le bruit des vagues est couvert par un grondement sourd.  Contre-champ : SOL 9 et FLO 1 et leur compagnon animalier. Visages las mais regards complices.

Le grondement cesse.

SOL 9: Enfin ! Nous voilà débarassés de ce bruit.  Ecoute !

(Plan large : les vagues, leur rumeur...)

SOL 9: Descendons sur la plage, d'accord ?

FLO 1:  Ne dis pas de bêtises. Tu sais bien que c'est interdit. On n'a pas reproduit l'océan dans ce simulateur pour te faire plaisir. C'est juste " pour tester la faisabilité de la cuve halieutique", comme dit le Professeur Pascal.

SOL 9: Il ne se gêne pas, lui. Ni les autres profs !

FLO 1: TU sais, en principe : on va les laisser là, sur la Terre.. Du coup,  on peut bien leur offrir un petit plaisir. Ils travaillent pour notre avenir, après tout. (il saisit le poignet de SOL9,, elle se dégage). Ecoute-moi  Flo !  J'ai du mal à comprendre pour le moment comment on va piloter le vaisseau et entretenir les systèmes : heureusement que les vieux ont conçu le projet et sont en état de nous enseigner les bases ! SI ca les amuse de patauger dans une réplique du monde d'avant pendant leur temps de repos, pourquoi pas ? Mais je ne vois pas l'intérêt pour nous. Quand nous serons dans l'espace et en sécurité, très  loin de cette planète complétement grillée, il faudra maintenir les cuves en fonction, surveiller les animaux et leur alimentation ; et tu sais qu'il n'y aura pas de plage près des bassins...

SOL 9: Tu parles comme on t'a appris à parler : Mais leur histoire de fin du monde, c'est de la blague. Et je ne vois pas pourquoi on ne peut pas profiter de la mer répliquée, sous prétexte qu'on fera partie de l'équipage plus tard et qu'on vivra dans une boîte de conserve spatiale, sans accès à la mer réelle. Allez, descendons ! C'est bien pour que je te le demande que tu m'as fait venir ici, non ? (Elle se lève).

FLO 1: Vas-y si tu veux, je reste.

SOL 9: Mais je ne peux pas sans toi. Tu sais bien. Je n'ai pas encore été badgée. Si je pose un portail dans le simulateur sans être accompagnée d'un cadre, la Police va débouler aussi sec. 

FLO 1 : Tu n'es pas encore badgée ? Eh bien  tu ne le seras jamais si tu ne te montres pas plus disciplinée. (il se lève lui aussi) Sache que : non, je ne t'ai pas amenée ici pour que tu te fasses repérer par les pions pour la bête raison que tu as envie de te mouiller les pieds.

SOL 9: Pourquoi on est là alors ? Okay, c'est pas mal de profiter un peu de la pause et sans ton invitation je n'aurais pas pu entrer ici, mais je me demande ce que tu avais en tête.

FLO1: Tu m'inquiètes SOL9. Tu n'es pas censée être une Intuitive ?

SOL9: Oh, arrête avec cela ! Ces histoires de sorcières et de télépathie, c'est bidon.

FLO 1: Tu ne devines pas des trucs ? Tu ne perçois pas d'emblée les intentions des gens ?

 SOL 9 : Comme tout le monde, sans plus... Ca ne marche bien qu'avec les bêtes. Et encore. Je ne vois pas trop en quoi mes talents seront utiles? C'est plutôt aux "grosses têtes" dans ton genre que l'Europe fait confiance. Et elle a raison...

Merde alors, je n'en veux pas, moi, de leur exoplanète pour ma descendance. Je n'y crois pas.

FLO 1 : C'est ca ! Et c'est pourquoi je t'ai demandé de m'accompagner. J'ai deux amis à te présenter.

...

VAN8 : Salut !

MI5: Salut !

FLO1 : Je te présente VAN8 et MI5. Deux apprentis comme toi. Mais de la section scientifique. Bientôt badgés, je peux te le garantir.

SOL9 : Bonjour. On se connaît je crois.

MI5 : Ouais, on a du se croiser en cours d'Histoire du Temps Présent  l'an passé.

VAN8 : Et moi je t'ai vu une fois à l'Internat, avec NA4 et sa bande.

SOL9: N'empêche, je ne vois pas ce qu'on fait là. Mais j'ai l'impression que vous avez quelquechose à me demander.

FLO1. Précisément. Ne m'en veux pas de ne rien t'avoir dit avant. Mais j'ai découvert qu'on nous écoutait absolument partout. Les seuls lieux sûrs sont les sas de décontamination ou les antichambres des simulateurs. Tu m'avoueras qu'on est beaucoup mieux ici qu'en déconta ! 

SOL9: Et donc, c'est quoi le secret qu'il faut garder ?

MI5: On sait que tu ne crois pas au projet.

VAN8:  Nous  non plus. Les Chinois et les Russes envoient des stations orbitales vers les points de Lagrange, mais pas au delà. Leur mission vers Véga, c'est du pipeau. Pareil pour l'Alliance Américaine.

MI5: C'est imposssible de récréer les conditions de vie terrestre dans l'espace sans ravitailler de temps à autres la station. On ne peut pas quitter le système solaire comme cela. En d'autres termes, pour nous, l'Arche doit naviguer dans les parages de la Terre. Si on s'éloigne trop le vaisseau sera perdu : pas moyen de refaire le plein d'atmosphère ou de carbone en plein vide ! Or c'est nous qui serons l'équipage.

The Bulgarian and the Portuguese drafts for the First Scene / BG1 & PT1 /THE ARCH CONTEST

BG1

A MOVIE MAKING PROJECT

First scene

2078 year. Europe. Bulgaria. Dobrich...

Professional High School of Veterinary Medicine

School yard. Students move to the building. The sky is dark, even black. Thunderstorms are heard. In the sky lightning. The camera approaches a boy who steps up the stairs and walks into the lobby.

Again thunder ... and car alarms turned on. Flashing lights are reflected in a puddle. It starts to rain ... the boy is going to a class room. He runs in a wide corridor. There are stuffed animals next to the windows. Outside, lightning again ... on the windows it's getting more and more raining.

[part of the text to be judged by the Contest Jury ]

sanctuary

Second scene

Students are preparing for the lesson. The boy comes in and sits on the desk next to the window. The bell beats . The teacher walks in and lights up. It's very dark. Again the thunder and the light flashes.

Lesson of Geography. The teacher begins with the weather outside and the reasons about this. The boy is bored. He watches how water is dripping through the not well-closed window. Gradually, the teacher's explanations put him to sleep.

Strong thunder. The boy wakes up. The electricity stops. The teacher calls for peace. He opens the door. There is a strong draft and the not well-closed window opens. Rain water enters into the room. The students succeed to close the window. Together with the teacher, they go out to the corridor.

Third scene

In the corridor there are other students . There are some open windows in the corridor. Rainwater comes through them. The corridors are wet. The students are frightened, but also happy with their opportunity for diversity. Some of them try to close the windows, but others start playing with water.

From the first floor, more students come and said that water is rising very fast. Teachers and children are trying to phone calls, but they understand that mobile has no connection. RAIN CONTINUES .

The camera moves in the corridor between students and teachers ... goes to the place of the stuffed animals ... The stands are empty...

СЦЕНА 1

Двор на училище. Към сградата се движат ученици. Небето е мрачно, направо черно.Чуват се гърмежи на светкавици. В небето светкавици. Камерата се приближава към момче ,което се качва по стъпалата и влиза във фоайето. Отново гръм ...и се включват аларми на коли до сградата. Мигащите светлини се отразяват в локва. Започва да вали...момчето се насочва към учебна стая. Движи се в широк коридор. До прозорците има препарирани животни. Навън отново светкавица ...по стъклата все по-силно вали.

СЦЕНА 2

Ученици се подготвят за час. Момчето влиза и сяда на последния чин до прозореца. Бие звънец .Учителя влиза и пали осветлението.Много е притъмняло.Започва час. Отново гръм и осветлението премигва.

Урок по география. Учителят започва с времето навън и причините. Някой ученици се включват.Момчето скучае . Гледа как, през не добре затворения прозорец , се процежда вода. Постепенно обясненията на учителя го унасят.

СИЛЕН ГРЪМ. МОМЧЕТО СЕ СТРЯСКА И СЪБУЖДА. ОСВЕТЛЕНИЕТО СПИРА. ПО ПРОЗОРЕЦА ВОДАТА СЕ СТИЧА МНОГО СИЛНО.

Учителя призовава за спокойствие. Отваря вратата на стаята .Става силно течение и недобре затворения прозорец се отваря.Дъждовна вода влиза в помещението. Учениците успяват да затворят прозореца. Заедно със учителя излизат в коридора.

СЦЕНА 3

Там са и други от съседни стаи. В коридора има още няколко отворени прозореца. През тях влиза дъждовна вода. Коридорите са мокри. Децата са и уплашени, но и щастливи от дадената им възможност за разнообразие. Едни се опитват да помогнат със затваряне на прозорец,но други започват игра с водата.

От първия етаж идват още ученици и съобщават, че там водата се покачва много бързо. Учители и деца се опитват да проведат телефонни разговори, но разбират ,че мобилните нямат връзка. ДЪЖДА ПРОДЪЛЖАВА ОЩЕ ПО-СИЛНО.

Камерата се движи в коридора през ученици и учители ...стига до мястото на препарираните животни... П О С Т А М Е Н Т И Т Е   С А   П Р А З Н И ...

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PT1

The proposition from Alcochete for the PITCH. After a civil protection alert to schools on the effects of pollution, especially on the environmental impact resulting from global warming, nothing has changed. It was then that a group of young scientists decided to start a new humanity on another planet ... in Kepler 452b

 

A SYNOPSIS FOR C3 MOVIE MAKING CONTEST FR2

We are on  earth in 3010 , humanity has destroy all of the areas of vegetation available and the level of the oceans has dramatically increase in result of climat warning and  melting ice. Air has become unbreathable and  an appropriate equipment is required to survive in such an hostile evironment. Because of the significantly increased population, the government choose to convert all the habitation into zone that sort out people according to their ethnicity. The world is run by a dictator , Kapekerwe , who have been studied scientific researches on human and animal genetic . Due to that ,he control the world with an army of cyborgs build of predators and humanoïds. This army allows him to impose order under a pression of endless terror. Under the yoke of that tyrannical regime , a few groups of resisters has rise up to improve life conditions on earth. One of those groups  tries to protect and conserve the lives of the animals who are mistreated by kapakerwe ´s dictatorship.  This group is led by Tjiwapewa and it’s hallmark is a red dove . This heroine has been savagely seperated from her family after their assassination . Out on her own, she had to manage to find something to eat and how to survive. One day ,she found a abandonned puppy and decided to take care of him and all the animals in need . This is how the « flector league » come out to protect animals . Tjiwapewa and her companions take the decision to build a submarine as an arch , big enough  to receive a wide variety of animal species . Wars were endless and kapakerwe completly loose the control of his own army and dies of his own creation.  Facing this chaos ,Melanie , the right-hand of kapekerwe , decide to explose all the bombs of the planet and erradicate all the living beings. Billions of year later , nature has taken back its right as at the begining.

SADNESS

Sadnesss draft  (fr07) was selected by the project holders as the best narrative.  It was done during R4 transnational meeting in Cluj-Napoca (Workshop 2) because the draft shows some interactions between Human Beings and Animals. We note this story includes the first scene ; the original idea was respected.

Summary of the first scene:


Two characters (a young male recently patentee, FLO1, and a female student, SOL9) embody two differing opinions on the mission assigned by the European Union to the Space Academy. They are joined during their discussion by MI5 and VAN8, two future technicians on the spacecraft "L'Arche".

The boys are trying to seize the ship after takeoff, because they believe that an exoplanet is a target too far away and that it is better to stay in the solar system Sol9 think for its part that it is still possible to save the Earth, and would like to dedicate all the means of the mission.

The scenario :


Sol9 is found a few months later, as preparations for take-off are underway and the three boys are busy maintaining and preparing the engines.


Meanwhile, Sol9 faces Ova7, the head of veterinary services. Both young women are supposed to have both telepathic gifts and to be able to communicate with living beings. But Sol9 feels none of the effects implied by the talent attributed to him. She hates Ova7, whom she suspects of lying and wants to draw attention to herself by simulating a gift, that also justifies her rank as a superior space officer. But the course of the dispute changes when Ova confesses that she is also hostile to the mission. During the discussion, Sol9 begins to experience the telepathic sensations she doubted existed.


Shaken, Sol9 tries to use his abilities and ends up hearing the thoughts of a dog. She then realizes the great sadness of animals, none of which wants to leave the Earth ...

TO BE CONTINUED